Suck och dans

Jag var hemma hos Emma igår, Linus och Per var också där (Rim, tadam!). Jag hade med mig en flaska vitt vin som jag satte i mig!
Det var sjukt mysigt, ligga där bredvid Emma på soffan (de har stora soffor!), känna av kroppsvärme, höra de rytmiska andetagen..
känslan av närhet.
samhörighet.

Det är sjukt bra att ha vänner som inte är rädda för att ge lite värme och närhet när man känner sig ensam och ensammast i världen, hon är en fin vän den där Emma. Vi såg på Sweeney Todd - The demon barber of Fleet street (Jag älskar bara undertiteln, den är ascool!) Tyvärr tyckte jag inte filmen var så bra.. inte så inne på musikaler, speciellt inte musikaler som jag inte tycker har särskilt bra sång. Det var fin Tim Burton-känsla i den dock!
På morgonen cyklade Linus till Fladden och handlade frukost, det var god frukost, stekta kantareller och allt, fett pretentiöst! På vägen hem köpte jag dessutom äpplen, för min Hälsocoach säger att man skall äta frukt minst två gånger om dagen. Jag var dessutom väldigt taktisk med tåget, Pengapressaren var snäll nog att visa vilken vagn hon stod i innan man gick på, så jag satte mig i vagnen längst bort, iom att det bara var en treminutersresa in till Lund så kom jag undan gratis. Helt okronologiskt nu, mitt i natten kom Charlie hem och klampade omkring, på morgonen innan jag stack spelade vi lite TV-spel (Soul Calibur IV!), men givetvis så har Charlie inte fått sin uppkoppling ännu så jag kunde inte ladda hem min X-box profil och visa alla mina vänner som jag gjort i karaktärsskaparen, bah.

Jag satt även och funderade på dans på tåget, alltså allmän discodans, det finns nog tre typer av folk på dansgolv tror jag..

1. De som inte kan dansa som mest står och vaggar och försöker se coola ut
2. De som rör sig ordentligt, men inte har någon bra känsla och energi i dansen
3. De som rör sig ordentligt, och som verkligen har den där energin som når ända ut i fingertopparna.. dvs de som äger på dansgolvet.

Personligen tror jag att jag är en sådan som mest dansar med armarna, även om där är ganska mycket fotarbete involverat.. men jag älskar att sträcka ut och göra yviga och dramatiska armgester. För övrigt tror jag att jag tillhör kategori tre, det var vad min danslärare på Gymnasiet sade iallafall.. även om jag sög fett på dansen (palla lära sig massa balett-steg liksom, dans för mig handlar om känsla och energi, inte mönster.).. Jag vill gå ut och dansa igen snart... Björn och jag borde återuppta våran gamla tradition om att dra ut, bli fulla och släppa loss på dansgolvet till fem på morgonen. Äta fyllemat på bussen hem, sjunga sånger i bussen och snacka med polacker på hela resan hem, just det ja, och snacka skit om brudar för att vi inte fick något napp på hela natten, höhöhöh.

Nu skall jag äta ett av mina nya gyllene delikata äpplen. Nu lyssnar jag på White Trash Beautiful av Everlast... skitbra låt faktiskt, minns inte vem jag fick den av dock.

Förresten är min mobil ganska pank nu :( Jag har bara ett fåtal kronor kvar.

Kommentarer
Postat av: Alvin

Riktiga män spelar Virtua Fighter 5 istället för Soul Storabröst IV. (Men tro inte fel; som den mansgris jag är så älskar jag Ivy, även om jag aldrig spelar som henne)



Jag ser mig själv som antingen danstyp #2 eller #3. Jag tror att det beror lite på.

2008-09-28 @ 16:21:26
URL: http://iamawinner.blogg.se/
Postat av: Bortskämd medelklassunge

Bläh, jag tycker inte om Ivy. Jag är en Siegfridsnubbe, Tyskt namn OCH tvåhandssvärd.. liksom?

2008-09-29 @ 17:04:06
URL: http://aldriglevande.blogg.se/
Postat av: Alvin

Yeah yeah yeah. Klart man inte spelar som Ivy. Jag kommer aldrig ihåg vad snubben jag brukade spela med heter, men det börjar på "H" vill jag minnas. (Men när jag börjar gissa sådär så är det ALLTID fel) Han använder ett enhandssvärd.



Men Ivy är fin att titta på.

2008-09-29 @ 22:03:27
URL: http://iamawinner.blogg.se/
Postat av: Bortskämd medelklassunge

Hm.. Yun-Seong?



Jag kan faktiskt bara komma på två snubbar med enhandssvärd, en dryg, irriterande korean som heter Yun-Seong och en snubbe med värja som heter Raphael. Mitsurugi finns ju också, men han använder ju sin katana med två händer för det mesta.

2008-09-29 @ 22:31:15
URL: http://aldriglevande.blogg.se/
Postat av: Alvin

Yun-Seong? Nej, jag sa ju att namnet började på "H"... (googlar) VAD FAN, DET ÄR YUN-SEONG. Tja... som sagt.



Jag tror att problemet ligger i att jag tänker Hwoarang från Tekken.

2008-09-29 @ 23:54:30
URL: http://iamawinner.blogg.se/
Postat av: Bortskämd medelklassunge

Jo, kopplar ihop dem med.

2008-09-30 @ 01:20:01
URL: http://aldriglevande.blogg.se/
Postat av: Maia

Ok, jag kan berätta för dig. Han flippade efter en dejt, blev rädd för gud vet vad och pratade om att han inte visste vad han ville och att allt var så komplicerat. Så litet tips, vill ni få brudarna så chilla, ta det inte så förbannat allvarligt, ta det som det kommer och tro inte att någon kommer få några starka känslor efter en liten dejt.

2008-10-01 @ 13:07:45
URL: http://pincushion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0