Jag är bäst!

Hej, jag heter Jonas, den vandrande paradoxen.

Jag klär mig i princip genomgående i svart, men bemöter alla med ett leende och skrattar gärna. Klädseln är säkerligen dels lathet dels ett slags avståndstagande, ett sätt att visa att jag hör inte hemma här, detta är inte mitt samhälle. Jag köper det inte på samma sätt som ni andra.
Fjortis säger vissa, han kom aldrig ur tonårsrevolten säger andra, samma sak säger de tredje.
Tonårsrevolt är ett begrepp påhittat för att trivialisera att vissa ser fel i samhället säger jag, något som folk använder för att ursäkta att de gett upp hoppet om en bättre värld än denna, för att skapa trygghet för sig själva. Gör ni så, men försök fanimej inte göra mig lika cynisk som ni andra.

Folk som lär känna mig ser mig som en mycket deprimerad och cynisk människa, folk som lär känna mig på djupet ser en livskraft och positiv glöd som aldrig går att släcka helt.

Folk ser mig som avslappnad ibland, men sanningen är den att jag är nog en av de mest spända personer som finns, angående saker som jag anser viktiga, det är bara det att jag anser inte att ytliga saker såsom jobb och dylikt är viktiga.

Folk tror ibland att jag är dum, men det är jag inte. Jag väljer bara att lyssna på hjärtat istället för hjärnan, vilket iofs är dumt. Ibland säger jag dumma saker, men det handlar mer om nervositet eller humor än om att vara slösinnad.

Folk tycker ibland att jag är sexistisk, men det är bara jag som uttrycker min strävan efter jämlikhet dåligt, jag vägrar låta mig behandlas som ett offer bara för att jag är född till man. Jag vägrar dessutom sluta tänka på sex! Sex är intressant, period.

Folk tror ibland att jag inte tar någonting på allvar, det är snarare så att jag kan skratta åt även de mest allvarliga ting, och gör det gärna.

Fyfan vad jag älskar mig själv.  Jag bara hatar att jag är fet, och kanske lite kort, men mitt hjärta är jag jävligt stolt över.

Sådärja, jag behövde bara peppa mig själv lite och visa vem jag är, för de öh.. 3-4 personer som läser denna bloggen? Säg hej om ni har läst, jag vill väl också ha kommentarer för fan! Jag vill också veta vem som läser det här av sig själv egentligen, den enda jag är riktigt säker på är Alvin, och kanske Mimmi.. och Jessica?

Idag funderade jag på att byta namn på bloggen till "Ett troll ibland korvar och skäggbiffar" men jag hoppar nog... men jag gillar uttrycket!


Litet MSN-utdrag med min väktarvän, jag vill nog mest ha med det för vi har sådan underbar svengelska när vi pratar (han är svensk).

Mr Väktervän säger (12:03):
 Man what's with you and snatting..

Mr Väktervän säger (12:03):
 It's like..

 Mr Väktervän säger (12:03):
 You started out small and now youre a fuill time snatter

Jonas säger (12:03):
I dont snatt very much

Jonas säger (12:03):
I've decided only to snatt expensive stuff

Jonas säger (12:03):
Like cheese.. and boats.

Mr Väktervän säger (12:04):
Snus?

Jonas säger (12:04):
Ah

Jonas säger (12:04):
Snus, of course.

Mr Väktervän säger (12:04):
I thought snus generally was hard to snatt

Jonas säger (12:04):
I've seen that I can do it. Basically

Jonas säger (12:04):
Why put money into an exchange economy when I can avoid it.

Mr Väktervän säger (12:04):
Due to it's proximity to the expedites?

Jonas säger (12:04):
Yeah

Jonas säger (12:04):
But if there's kö its easy... some affärs have the snus in a kyl by the kass, rather than bakom the kass.

Mister Väktervän säger (12:05):
Yeah, this is true 

Kommentarer
Postat av: sarajessica

Hej Jonas!

(Du vet, som man gör på typ, 12-stegs möten, hehe.)



Ja, jag stalkar dig...lite...men jag lämnar ju kommentarer så då blir du väl glad?

2008-10-07 @ 19:08:07
URL: http://avigsida.blogspot.com/
Postat av: Alvin

Ssssch, säg inte mitt namn så högt! Jag börjar känna mig som värsta losern. För bara någon dag sedan var det en polare som sa: "Här, låt mig tipsa dig om bloggkoll.se. Du är inne på min blogg typ fem gånger om dagen." Vilken tur att jag kan skylla på att jag bor i Eslöv.



För övrigt kan du klä det i fina ord, men mig lurar du inte. Svart är snyggt och lätt att se någorlunda bra ut i och därför är det (nästan, syrran har fått mig att köpa lite andra färger) det enda som vi klär oss i.

2008-10-07 @ 19:18:51
URL: http://iamawinner.blogg.se/
Postat av: Bortskämd medelklassunge

Ja, du är duktig Jessica!



Och du har väl ganska rätt Alvin, i somras kände jag mig crazy så nu har en grön och en beige T-shirt också.

2008-10-07 @ 21:25:18
URL: http://aldriglevande.blogg.se/
Postat av: AIDS





"Hör på oss, herre. En Guds utvalde är du i vår krets, välj den förnämsta av våra gravplatser och begrav din hustru där. Ingen av oss skall förvägra dig sin gravplats. Då kan du begrava din hustru."



*dina laster

2008-10-24 @ 00:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0