Ett ljus i mörkret

Jag öppnade brevlådan idag.. där fanns för en gångs skull ett brev som inte var inkasso, tidsbekräftelse (från läkare o sånt) eller reklam.

Det var ett ljus i mörkret i dubbel bemärkelse

Dels innehöll brevet ett fint stearinljus, dels så kändes det skönt att någon människa hade tänkt på en och t.om gett en en liten spontan gåva. Rart, jag minns inte senaste gången det hände. Jag blev glad.

Tack trollet!

P.S
För övrigt så tar detta inlägget inte hänsyn till min mamma, hon är snäll men hon är dessutom asjobbig så jag räknar bort henne, visst är det fint att hon bryr sig, men hon bryr sig snäppet för mycket.

Kommentarer
Postat av: Alvin

Vad populärt det är med skåningar att ha "morsor som bryr sig för mycket, därför tar jag avstånd till henne". Vet i och för sig inte om jag är bättre.

2008-10-08 @ 22:47:24
URL: http://iamawinner.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Mammor... jag fick en lång period eksem i armvecken bara jag pratade i telefon med min mamma. Men nu har jag ju gått i terapiiiii.

2008-10-09 @ 11:03:42
Postat av: Bortskämd medelklassunge

Hm.. det kanske är något.

2008-10-09 @ 12:16:25
URL: http://aldriglevande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0